Loading
  >   Info   >   Reklamácia a vrátenie   >   Reklamačný poriadok
Informácie

Reklamačný poriadok

Aké sú vaše práva a povinnosti ako zákazníka (fyzickej osoby) pri podávaní sťažnosti? Dúfame, že sa to nikdy nebudete musieť dozvedieť, náš postup podávania sťažností sa snažíme využívať len výnimočne.

Postup podávania sťažností

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Reklamačný poriadok (ďalej len "RPP") je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len "VOP"). Kupujúci je povinný sa s RPP oboznámiť pred zadaním objednávky Tovaru. Podaním objednávky Tovaru a jeho následnou kúpou dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, čo okrem iného predstavuje súhlas Kupujúceho s VOP a potvrdenie, že sa s nimi oboznámil.

1.2 Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník (ďalej len "Občiansky zákonník") a zákona č. 250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "Tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady.

1.3 Kupujúci - spotrebiteľ a Kupujúci - podnikateľ sa ďalej spoločne označujú ako "Kupujúci".

1.4 Predávajúci pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci je podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva Kupujúcemu výrobky alebo služby.

1.5 Kontaktné údaje Predávajúceho pre vybavovanie reklamácií: reklamace@mironet.cz, telefónne číslo: +420 234 700 840 . Reklamácie vybavuje vedúci reklamačného oddelenia našej spoločnosti.

2. Zodpovednosť predávajúceho

2.1 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že Tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá najmä za to, že v čase prevzatia Tovaru Kupujúcim:

  • Tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov
  • Tovar je vhodný na účel, ktorý Predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa
  • Tovar má vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu Tovaru a na základe ich reklamy
  • Tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak bola kvalita alebo spracovanie určené na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára
  • Tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti


2.2 Predávajúci prikladá k tovaru daňový doklad a pri niektorých výrobkoch záručný list. Ak k Tovaru nie je priložený záručný list, použije sa na reklamáciu vád Tovaru daňový doklad.

2.3 Zodpovednosť Predávajúceho za vady Tovaru sa neuplatňuje v prípade, ak došlo k vadám alebo poškodeniu Tovaru:

  • nesprávnym používaním Tovaru alebo používaním Tovaru v rozpore s návodom na použitie, návodom na obale alebo záručným listom Tovaru. Používanie Tovaru v rozpore so všeobecne záväznými pravidlami používania
  • zásah do zariadenia alebo jeho mechanické poškodenie. Nesprávna inštalácia alebo prevádzka Tovaru.
  • elektrické prepätie
  • používanie Tovaru v podmienkach, ktoré svojou prašnosťou, vlhkosťou a teplotou nezodpovedajú prostrediu určenému výrobcom na používanie Tovaru alebo ktoré jednoznačne vyplýva zo samotnej povahy Tovaru.

3. Vady Tovaru a zodpovednosť za ne

3.1 V prípade osobného odberu Tovaru Kupujúcim je okamihom prevzatia Tovaru okamih prechodu nebezpečenstva škody na Tovare z Predávajúceho na Kupujúceho. Kupujúci je povinný skontrolovať Tovar pri jeho prevzatí. V prípade akýchkoľvek vád Tovaru má Kupujúci právo uplatniť reklamáciu vady u Predávajúceho. Neskôr zistená vada Tovaru nebráni Kupujúcemu uplatniť si zistenú vadu u Predávajúceho, avšak dôkazné bremeno, že Tovar mal takúto vadu už v čase prechodu nebezpečenstva škody z Predávajúceho na Kupujúceho, znáša v plnom rozsahu Kupujúci.

3.2 Po doručení Tovaru dopravcom je Kupujúci povinný do 48 hodín od prevzatia zásielky riadne skontrolovať neporušenosť Tovaru a úplnosť jeho príslušenstva. Poškodenie Tovaru alebo obalu Tovaru alebo akúkoľvek vadu Tovaru je povinný bezodkladne riešiť so zástupcom dopravcu spísaním protokolu, v ktorom uvedie všetky zistené nezrovnalosti a vady Tovaru alebo jeho obalu. Kupujúci nie je povinný poškodený Tovar od Dopravcu prevziať. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o zistenom poškodení.

3.3 Kupujúci - spotrebiteľ má právo uplatniť u Predávajúceho vady Tovaru v zmysle podstatných alebo nepodstatných vád plnenia kúpnej zmluvy v súlade so zákonnou úpravou.

3.4 V prípade podstatne vadného plnenia kúpnej zmluvy má Kupujúci - spotrebiteľ právo na odstránenie vadného plnenia dodaním nového Tovaru bez vád, dodaním chýbajúceho Tovaru, odstránením vady opravou Tovaru, poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny Tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Primeranou zľavou z kúpnej ceny Tovaru sa rozumie percentuálne zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku vady s prihliadnutím na amortizáciu a dĺžku užívania Tovaru Kupujúcim - spotrebiteľom.

3.5 V prípade nepodstatnej vady plnenia Kúpnej zmluvy má Kupujúci - spotrebiteľ právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny Tovaru. Primeranou zľavou z kúpnej ceny Tovaru sa rozumie percentuálne zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku vady s prihliadnutím na amortizáciu a dĺžku užívania Tovaru Kupujúcim - spotrebiteľom.

3.6 Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí, ak to povaha veci alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec užívať, ak na vadu oprávnene upozornil.

3.7 Kupujúci - spotrebiteľ má právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má kupujúci - spotrebiteľ tiež právo odstúpiť od zmluvy.

3.8 Ak Kupujúci - spotrebiteľ uplatní právo z vadného plnenia, druhá strana mu písomne potvrdí, kedy právo uplatnil, ako aj spôsob opravy a dobu trvania opravy.


4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 kalendárnych dní

4.1 Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie Kúpna zmluva uzavretá medzi Kupujúcim a Predávajúcim prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, napríklad kúpou Tovaru v e-shope Predávajúceho.

4.2 Kupujúci - spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov do 14 dní. Ak nie je ďalej uvedené inak, táto lehota končí uplynutím štrnástich dní odo dňa uzavretia zmluvy.

4.3 Kupujúci - spotrebiteľ je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď oznámil Predávajúcemu svoj úmysel odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku. Oznámenie musí Kupujúci - spotrebiteľ urobiť preukázateľným spôsobom, a to písomne, napr. elektronickou komunikáciou na e-mailovú adresu Predávajúceho alebo poštou na adresu Predávajúceho. Z obsahu oznámenia musí nesporne vyplývať vôľa kupujúceho - spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.

4.4 Kupujúci - spotrebiteľ je povinný zvoliť si najlacnejší spôsob doručenia Tovaru Predávajúcemu. V takom prípade má Kupujúci - spotrebiteľ právo požadovať náhradu nákladov konania podľa článku 4.7.

4.5 Kupujúci - spotrebiteľ, ktorému bol Tovar doručený prostredníctvom prepravnej služby, môže Tovar opätovne vrátiť prostredníctvom prepravnej služby na adrese Komerční, hala NUP3, PSČ 251 01, Nupaky, Česká republika alebo osobným doručením na ktorúkoľvek pobočku (Praha, Brno, Plzeň).

4.6 Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu - spotrebiteľovi kúpnu cenu do 14 kalendárnych dní od vrátenia Tovaru. Kúpnu cenu môže Predávajúci znížiť o sumu zodpovedajúcu škode, ktorá vznikla na Tovare bežným používaním. Vrátenie kúpnej ceny sa uskutoční rovnakým spôsobom, akým ju Kupujúci - spotrebiteľ zaplatil. Iný spôsob vrátenia kúpnej ceny je možné uskutočniť len s výslovným súhlasom Kupujúceho - Spotrebiteľa.

4.7 Spolu s vrátením kúpnej ceny má Kupujúci - spotrebiteľ právo požadovať náhradu nákladov spojených s doručením Tovaru späť Predávajúcemu. Úhradu týchto nákladov vykoná Predávajúci spolu s vrátením kúpnej ceny podľa článku 4.6.


5. Vylúčenie odstúpenia od zmluvy o kúpe na diaľku do 14 dní

5.1 Kupujúci - spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ak je predmetom zmluvy Tovar, ktorý bol
špeciálne prispôsobený želaniam a potrebám Kupujúceho - spotrebiteľa.

5.2 Kupujúci - spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ak jej predmetom je Tovar, ktorý podlieha skaze alebo bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným Tovarom.

5.3 Kupujúci - spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy o kúpe na diaľku, ak je jej predmetom Tovar, ktorý bol vyňatý z pôvodného obalu a jeho vrátenie je nemožné s ohľadom na zachovanie hygienických predpisov a zásad. Ide napríklad o holiace a depilačné strojčeky, zubné kefky, fitness náramky, hrudné pásy, slúchadlá.

5.4 Kupujúci - spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ak je predmetom zmluvy Tovar, ktorý obsahuje videozáznam, zvukový záznam alebo počítačový program a jeho pôvodný obal bol poškodený.

5.5 Kupujúci - spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ak jej predmetom je Tovar s digitálnym obsahom, ktorý nebol dodaný na hmotnom nosiči s predchádzajúcim výslovným súhlasom Kupujúceho - spotrebiteľa.

6. Reklamácie


6.1 Spôsoby podania Tovaru na reklamáciu

6.1.1 Kupujúci - spotrebiteľ môže reklamáciu Tovaru uplatniť osobne v pobočkách Predávajúceho.

6.1.2 Kupujúci - podnikateľ môže reklamáciu Tovaru uplatniť výlučne v autorizovanom servisnom stredisku. Vybavenie reklamácie sa potom riadi obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom autorizovaného servisu. Pre informácie o konkrétnej reklamácii odporúčame kontaktovať reklamačné oddelenie.

6.1.3 Dôvodom je snaha o čo najväčšie urýchlenie reklamačného procesu, pri ktorom jednotlivé franšízové pobočky spolupracujú s jednotlivými autorizovanými servismi, vždy v ich regióne. Ak kupujúci-spotrebiteľ uplatní reklamáciu na pobočke predávajúceho mimo siete franchisingových pobočiek, predávajúci nie je v úlohe osoby povinnej vybaviť reklamáciu. Na vybavenie reklamácie Predávajúcim sa potom nevzťahujú zákonné ani podzákonné predpisy, napr. v oblasti lehôt na vybavenie reklamácie. V takomto prípade je predávajúci len sprostredkovateľom vybavenia reklamácie medzi kupujúcim - spotrebiteľom a franchisingovou pobočkou. Pre informácie o konkrétnej reklamácii odporúčame kontaktovať reklamačné oddelenie.

6.1.4 Kupujúci - spotrebiteľ môže reklamáciu Tovaru uplatniť priamo v autorizovanom servisnom stredisku. Celý reklamačný proces sa tak skracuje vďaka úlohe Predávajúceho ako sprostredkovateľa medzi Kupujúcim a autorizovaným servisným strediskom. Pre informácie o konkrétnej reklamácii odporúčame kontaktovať reklamačné oddelenie.

6.1.5 Kupujúci by mal vo vlastnom záujme zabaliť reklamovaný Tovar do vhodného a dostatočne ochranného obalového materiálu spĺňajúceho požiadavky prepravy tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. V prípade krehkého Tovaru by mal Kupujúci označiť zásielku príslušnými symbolmi. Predávajúci odporúča, aby Kupujúci k Tovaru priložil kópiu dokladu o kúpe, podrobný popis reklamovanej vady a aktuálne kontaktné údaje Kupujúceho.

6.2 Stav Tovaru predloženého na reklamáciu

6.2.1 Kupujúci je povinný predložiť Tovar na reklamáciu v čistom stave a v stave, ktorý umožňuje identifikáciu vád Tovaru a prípadnú opravu.

6.2.2 Predávajúci má právo odmietnuť prevziať Tovar, ktorý je znečistený alebo ktorého niektoré časti sú znečistené. Požiadavky na čistotu Tovaru sa líšia podľa druhu Tovaru, pričom sa zohľadňujú všeobecné hygienické zásady a predpisy

6.2.3 Predávajúci má právo odmietnuť prevziať Tovar, ktorý nie je kompletný a jeho kompletnosť je potrebná na zistenie vady, ktorá je predmetom reklamácie, alebo na odstránenie vady. Plynutie lehoty na vybavenie reklamácie sa v takom prípade prerušuje až do doby, kým Kupujúci nedodá zvyšné časti Tovaru, aby bolo možné Tovar riadne preskúmať a reklamáciu vybaviť.

6.2.4 Predávajúci má právo odmietnuť prijatie Tovaru na reklamáciu, ak z Tovaru nie sú odstránené a vyčistené zvyšky potravín, oleja, benzínu alebo motorového oleja bez zvyškov. Rovnako má Predávajúci právo odmietnuť prijať Tovar na reklamáciu, ak obsahuje kvapalné, plynné alebo pevné náplne, ktoré bránia ďalšej bezpečnej manipulácii s Tovarom.

6.2.5 Kupujúci odovzdá Tovar na reklamáciu po odstránení blokád a šifrovania (napr. FMI, Xiaomi účet, Google účet apod.), oznámení PIN kódu a gesta.

6.2.6 Kupujúci - spotrebiteľ je povinný pred odovzdaním Tovaru na reklamáciu vykonať zálohu údajov. Predávajúci nezodpovedá za prípadné porušenie ochrany údajov alebo stratu Tovaru odovzdaného na reklamáciu.

6.2.7 Predávajúci odporúča Kupujúcemu - spotrebiteľovi spolu s Tovarom odovzdaným na reklamáciu predložiť aj doklad o kúpe, resp. dodací list alebo dodací list Tovaru, záručný list alebo záručný list, certifikát Tovaru a iné doklady, ktoré boli k Tovaru vystavené.

6.2.8 Kupujúci - spotrebiteľ priloží k Tovaru popis závady a svoje aktuálne kontaktné údaje pre prípad, že nie je osobne prítomný pri spísaní reklamačného protokolu.

6.2.9 Náklady spojené s uplatnením reklamácie znáša Kupujúci. V prípade uznania reklamácie ako oprávnenej má Kupujúci - spotrebiteľ právo požadovať od Predávajúceho úhradu časti účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou. Povinnosťou Kupujúceho - spotrebiteľa je zabezpečiť, aby tieto náklady boli čo najnižšie. Úhrada týchto nákladov zo strany Predávajúceho je podmienená tým, že Kupujúci uplatní svoje právo formou žiadosti bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od skončenia lehoty na uplatnenie práv z vadného plnenia.

6.2.10 Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť na overenie existencie reklamovanej vady, napr. otestovanie výrobku.

6.2.11 Po prevzatí Tovaru na reklamáciu obdrží Kupujúci reklamačný protokol, ktorý je dokladom platným počas celého reklamačného konania. Obsahom reklamačného protokolu sú údaje o dátume prevzatia Tovaru, údaje o vade Tovaru a Kupujúcim - spotrebiteľom preferovaný spôsob vybavenia reklamácie.

6.2.12 V prípade doručenia Tovaru podľa článku 6.1.5. obdrží Kupujúci reklamačný protokol vo forme e-mailu po skutočnom doručení Tovaru prepravnou službou Predávajúcemu.

6.2.13 Kupujúci je povinný uviesť reklamované vady Tovaru najneskôr pri odovzdaní Tovaru na vybavenie reklamácie; na neskôr reklamované vady Tovaru sa neprihliada.

6.3 Oprávnené reklamácie

6.3.1. O oprávnenosti reklamácie rozhodne Predávajúci po prehliadke Tovaru a dokladov predložených spolu s Tovarom k reklamácii.

6.3.2. Ak je to možné, Predávajúci vybaví oprávnenú reklamáciu na mieste.

6.3.3. Ak nie je možné vybaviť oprávnenú reklamáciu na mieste, Predávajúci prijme Tovar od Kupujúceho - spotrebiteľa do reklamačného konania. Predávajúci vydá Kupujúcemu - spotrebiteľovi písomné potvrdenie o prevzatí Tovaru do reklamačného konania.

6.4 Neoprávnená reklamácia

6.4.1 Predávajúci po kontrole Tovaru a dokladov predložených spolu s Tovarom na reklamáciu rozhodne, či je reklamácia neoprávnená. Predávajúci vráti Tovar Kupujúcemu.

6.4.2 V prípade neoprávnenej reklamácie Tovaru má Predávajúci právo požadovať náhradu nákladov spojených s vybavením reklamácie od Kupujúceho - podnikateľa.

6.5 Vybavenie reklamácie

6.5.1 Reklamácia Kupujúceho - spotrebiteľa vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní. Lehota začína plynúť dňom uplatnenia reklamácie. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho - spotrebiteľa, že je potrebná jeho súčinnosť vo forme odovzdania tovaru Predávajúcemu na odborné preskúmanie vady. Keďže Kupujúci-spotrebiteľ je o tejto skutočnosti informovaný ihneď po vyplnení online reklamačného formulára, lehota na vybavenie reklamácie sa prerušuje až do fyzického doručenia tovaru. Predávajúci týmto dôrazne upozorňuje Kupujúceho-spotrebiteľa, že za predpokladu vyššie uvedeného postupu má Predávajúci na vybavenie reklamácie 30dňovú lehotu odo dňa odovzdania tovaru Predávajúcemu na posúdenie. Na Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa uvedená lehota na vybavenie reklamácie nevzťahuje, pre týchto kupujúcich platí, že reklamácia bude vybavená v lehote potrebnej na vybavenie reklamácie podľa druhu reklamovanej vady.

6.5.2 Predávajúci vykoná kontrolu Tovaru a dokladov predložených spolu s Tovarom k reklamácii a rozhodne o oprávnenosti alebo neoprávnenosti reklamácie.

6.5.3 Predávajúci informuje Kupujúceho - Spotrebiteľa o vybavení reklamácie vopred dohodnutým spôsobom prostredníctvom kontaktných údajov uvedených Kupujúcim - Spotrebiteľom v reklamačnom protokole. V prípade odovzdania Tovaru na reklamáciu podľa čl. 6.1.5 je informácia o vybavení reklamácie zaslaná na adresu Kupujúceho - Spotrebiteľa, ktorú uviedol pri odovzdaní Tovaru prepravnej službe.

6.5.4 Informácia o vybavení reklamácie obsahuje dátum a spôsob vybavenia reklamácie, prípadne oznámenie o zamietnutí reklamácie s uvedením dôvodu.

6.5.6 Kupujúci - spotrebiteľ je povinný v prebiehajúcom reklamačnom konaní postupovať voči Predávajúcemu v súlade so zákonnými a podzákonnými predpismi tak, aby nároky Kupujúceho - spotrebiteľa voči Predávajúcemu nemali šikanózny charakter.

6.5.7 Po vybavení reklamácie Tovar dodá Predávajúci Kupujúcemu - spotrebiteľovi na základe písomnej výzvy Predávajúceho na prevzatie Tovaru, po vybavení reklamácie. Tovar bude odovzdaný na základe súčasného predloženia originálu dokladu o vybavení reklamácie a štátneho dokladu na preukázanie totožnosti osoby preberajúcej Tovar. Identifikácia osoby tak musí preukazovať, že ide o tú istú osobu ako Kupujúci - spotrebiteľ, osobu, ktorá je štatutárnym orgánom Kupujúceho - podnikateľa alebo osobu, ktorá je oprávnená konať v mene Kupujúceho.

6.5.8 V prípade neprevzatia Tovaru Kupujúcim v lehote dlhšej ako 30 kalendárnych dní od výzvy Predávajúceho na prevzatie Tovaru má Predávajúci nárok na úhradu nákladov spojených so skladovaním Tovaru vo výške 2,- € za každý začatý kalendárny deň. Ak doba neprevzatia Tovaru presiahne 6 kalendárnych mesiacov, Predávajúci má právo Tovar predať alebo ekologicky zlikvidovať a výťažok z predaja použiť na úhradu nákladov spojených so skladovaním Tovaru.

7. Záruka

7.1 Záruka sa vzťahuje na vady Tovaru, ktoré vznikli počas výroby.

7.2 Záruka sa vzťahuje na vady Tovaru, ktoré vznikli pri montáži alebo inštalácii Tovaru Predávajúcim alebo osobou poverenou Predávajúcim.

7.3 Doba trvania záruky nie je totožná s dobou životnosti Tovaru. Predávajúci pri posudzovaní oprávnenosti reklamácie Tovaru vždy posudzuje vadu s prihliadnutím na spôsob a stupeň opotrebenia.

7.4 Doba trvania záruky na nový Tovar je minimálne 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, na jej obale alebo v návode priloženom k veci alebo v reklame uvedená doba, počas ktorej možno vec používať, platia ustanovenia o záruke za akosť. V prípade Kupujúceho - podnikateľa sa doba trvania záruky riadi ustanoveniami § 2113, 2114 Občianskeho zákonníka.

7.5 Doba trvania záruky začína plynúť dňom nasledujúcim po dni prevzatia Tovaru Kupujúcim. Trvanie záruky sa potom prerušuje na dobu, počas ktorej bol Tovar v záručnej oprave.

7.6 Trvanie záručnej doby sa prerušuje dňom prevzatia Tovaru na záručnú opravu a začína plynúť znova dňom nasledujúcim po dni ukončenia opravy. Pozastavenie plynutia záručnej doby je podmienené platnosťou reklamácie, na základe ktorej sa vykonáva záručná oprava. Ak je reklamácia neoprávnená, záručná doba sa nepozastavuje.

7.7 Záruka sa vzťahuje na vady Tovaru, ktoré boli predmetom kúpnej zmluvy s Kupujúcim - podnikateľom, bez ohľadu na spôsob a povahu používania Tovaru na podnikateľské alebo nepodnikateľské účely.

8. Výluky zo záruky

8.1 Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si nárok zo záruky z vady Tovaru, ak Kupujúci vadu spôsobil alebo o existencii vady vedel pred prevzatím Tovaru.

8.2 Vady Tovaru, ktoré vznikli v dôsledku použitia nesprávneho alebo chybného softvéru a nesprávneho spotrebného materiálu.

8.3 Vady Tovaru spôsobené nesprávnou obsluhou, neodbornou alebo nesprávnou manipuláciou, používaním a inštaláciou v rozpore s návodom na obsluhu alebo návodom na použitie.

8.4 Vady Tovaru spôsobené nedbalou starostlivosťou alebo nadmerným zaťažením v rozpore s užívateľskou príručkou a návodom na použitie.

8.5 Vady Tovaru spôsobené elektrickým prepätím.

8.6 Vady Tovaru spôsobené mechanickým poškodením.

8.7 Vady Tovaru vzniknuté používaním v podmienkach a prostredí nevhodnom z hľadiska prašnosti, hlučnosti, vlhkosti, chemických a mechanických vplyvov.

8.9 Vady Tovaru vzniknuté v dôsledku poškodenia Tovaru alebo jeho časti počítačovým vírusom.

8.10 Vady Tovaru vzniknuté v dôsledku použitia nelegálneho softvéru alebo softvéru, ktorého legálny pôvod Kupujúci nie je schopný preukázať.

8.11 Vady Tovaru vyplývajúce z nesprávne vykonanej aktualizácie BIOS alebo firmvéru.

8.12 Vady Tovaru vyplývajúce z obmedzenej funkčnosti aplikácií, ktoré nie sú určené pre daný operačný systém.

8.13 Vady Tovaru vyplývajúce z použitia nekompatibilných komponentov, ktoré neboli vopred schválené pracovníkmi Predávajúceho na základe výslovnej písomnej požiadavky Kupujúceho v rámci objednávky Tovaru.

8.14 Vady Tovaru vzniknuté v dôsledku neodbornej úpravy, zásahu alebo zmeny parametrov zo strany Kupujúceho.

8.15 Vady Tovaru vzniknuté v dôsledku vyššej moci alebo vyššej moci.

8.16 Vady Tovaru v oblasti softvéru vzniknuté v dôsledku odstránenia ochranných zariadení: fólie, plomb a pod. Kupujúci sa v takom prípade stáva legálnym užívateľom softvéru podľa licenčných údajov výrobcu softvéru. Samotné fyzické médium alebo jeho poškodenie, napr. poškriabaním CD-ROM, nemôže byť predmetom záručnej opravy.

8.17 Vady Tovaru LCD displeja vyplývajúce z porušenia normy ISO 13406-2 upravujúcej reklamačný proces chybných pixelov.

9. Záručná oprava

9.1 Kupujúci - spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na opravu Tovaru v záručnej dobe.

9.2 Na vykonávanie záručných opráv je určený iný podnikateľský subjekt ako Predávajúci. Kupujúci si tak môže uplatniť nárok na záručnú opravu Tovaru priamo u podnikateľa uvedeného v záručnom liste alebo prostredníctvom Predávajúceho.

9.3 Kupujúci môže uplatniť právo na odstránenie vady Tovaru aj v niektorom z autorizovaných servisných stredísk uvedených v záručnom liste alebo poskytnutých Predávajúcim na základe žiadosti Kupujúceho. Tým sa urýchli samotný reklamačný proces.

9.4 Kupujúci môže Tovar doručiť na opravu osobne alebo prostredníctvom prepravnej služby. V prípade dodania Tovaru prostredníctvom prepravnej služby je Kupujúci povinný vo vlastnom záujme Tovar vhodne a dostatočne zabaliť tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu pri preprave. Tovar, ktorý je krehký, potom Kupujúci označí na obale príslušnými symbolmi. Tovar sa zasiela kompletný vrátane príslušenstva. Predávajúci odporúča Kupujúcemu priložiť k zásielke kópiu dokladu o kúpe alebo záručného listu, popis vady Tovaru a aktuálne kontaktné údaje Kupujúceho.

9.5 Právo Kupujúceho uplatniť u Predávajúceho nároky z vád Tovaru sa nevzťahuje na bežné opotrebenie Tovaru.

9.6 Právo Kupujúceho uplatniť si nároky z vád Tovaru sa nevzťahuje na vadu Tovaru, pre ktorú bola dohodnutá znížená kúpna cena, napr. pri Tovare predávanom z druhej ruky.

9.10 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu vady Tovaru spôsobenej neodbornou montážou alebo uvedením do prevádzky, ak takáto montáž alebo uvedenie do prevádzky bolo dohodnuté v kúpnej zmluve a vykonal ju priamo Predávajúci alebo iná osoba na zodpovednosť Predávajúceho.

10. Predĺžená záruka

10.1 Predĺženou zárukou sa rozumie predĺženie záručnej doby nad rámec doby poskytovanej Kupujúcemu - spotrebiteľovi prostredníctvom záruky v trvaní 24 mesiacov.

10.2 Predávajúci ponúka Kupujúcemu možnosť predĺženej záruky za poplatok podľa Cenníka zodpovedajúci percentuálnemu navýšeniu kúpnej ceny Tovaru. Úhradu za predĺženú záruku je Kupujúci povinný uhradiť spolu s kúpnou cenou Tovaru, na ktorý sa predĺžená záruka vzťahuje.

10.3 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu vady Tovaru v rámci predĺženej záruky v čo najkratšom čase.

10.4 Kupujúci je povinný dodať Tovar na reklamáciu v rámci predĺženej záruky kompletný a nepoškodený.

10.5 Predávajúci má právo určiť spôsob vybavenia reklamácie Tovaru v rámci predĺženej záruky. Reklamácia môže byť vybavená opravou Tovaru, výmenou Tovaru za rovnaký Tovar alebo za Tovar vyššej kvality. Ak oprava alebo výmena nie je možná, Predávajúci má právo poskytnúť Kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny alebo ponúknuť odstúpenie od kúpnej zmluvy.

10.6 Po vybavení reklamácie Tovaru v rámci predĺženej záruky sa záruka na Tovar už nepredlžuje, ani sa neposkytuje nová záruka.

10.7 Kupujúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s doručením Tovaru Predávajúcemu v rámci reklamácie počas trvania predĺženej záruky.


11. Záverečné ustanovenia

11.1 Tiento RPP tvori neoddeliteľnú súčasť VOP.

11.2 Úplné znenie týchto RPP je k dispozícii v sídle Predávajúceho, v obchodných miestach Predávajúceho a na internetovej stránke Predávajúceho www.mironetcz.sk.

11.3 V prípade nespokojnosti s vybavením reklamácie vadného plnenia z Kúpnej zmluvy, odstúpenia od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, reklamácie vadného tovaru v lehote 12 mesiacov od prevzatia tovaru, reklamácie vadného tovaru v rámci záruky alebo predĺženej záruky má Kupujúci - spotrebiteľ právo uplatniť reklamáciu prostredníctvom platformy na riešenie spotrebiteľských sporov online, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr.

11.4 Tento reklamačný poriadok je účinný od 1.7.2023

   
Nenechajte si ujsť akčné ponuky

© 1996 - 2025 Mironet.cz a.s.

Nastavenie súborov cookies

Mironet.cz používa na správu webovej stránky súbory cookie. Niektoré z nich nám pomáhajú zlepšovať vaše používateľské skúsenosti. Súbory cookie si môžete prispôsobiť tak, aby vám vyhovovali.
Tiež môžeme pracovať s vašimi kontaktnými údajmi, okrem iného za pomoci služieb spoločností, ktoré sú uvedené nižšie pod "Viac o GDPR a Cookies".
Pretože Mironet používa nástroje Google, sme povinní preukázať váš súhlas alebo nesúhlas a ich používanie, v súvislosti so zhromažďovaním osobných údajov spoločnosťou Google prostredníctvom jej služieb.

Viac o GDPR a Cookies
Rozumiem
Prispôsobiť nastavenia
Odmietnuť všetko
Cookies Míra