Loading
  >   Info   >   O nás   >   Podporujeme   >   Pomoc pri povodniach
Informácie

Výsledky - Pomoc povodne 2010

Mironet ponúkol pomoc ľuďom postihnutým povodňami - bezplatné čistenie počítačového vybavenia a elektroniky

Od augusta 2010 spoločnosť Mironet ponúka pomoc ľuďom, ktorých počítače a elektronika boli počas povodní zaplavené. V sídle spoločnosti Mironet poskytla bezplatné vyčistenie a opätovné spustenie zariadení, ktoré boli zasiahnuté vodou. Túto službu oznámil prostredníctvom tlačovej správy pre médiá s odkazom na stránku www.mironetcz.sk/pomoc a tiež prostredníctvom svojich zákazníkov, ktorých e-mailom požiadal o spoluprácu.

Odborníci spoločnosti Mironet zachraňovali zaplavené počítače, notebooky, niektoré typy tlačiarní, klávesnice, myši, monitory, televízory, hi-fi veže, fotoaparáty, mobilné telefóny a meracie zariadenia. Vo väčšine prípadov sa pri dodržaní určitých postupov dá vyplavené zariadenie zachrániť, aj keď bolo dlhší čas v kontakte s vodou. Vo väčšine prípadov poškodenie zariadenia nespôsobila voda, ale skrat pri jeho zapnutí. Skraty a prepálené obvody sú spôsobené buď zvyškovou vlhkosťou, alebo vodivými nečistotami, ktoré sa dostali medzi kontakty a spoje. Oxidácia na doskách plošných spojov tiež spôsobí problémy v správnej činnosti prístroja. Preto nestačí, aby používateľ prístroj vysušil, aj keď doň natiekla čistá voda.

Spoločnosť Mironet ponúkla osobám postihnutým povodňou bezplatné vyčistenie a vysušenie prístroja a otestovanie, či je prístroj po vyčistení funkčný. Rovnakú službu ponúkla spoločnosť Mironet aj počas povodní v roku 2002. Osobe postihnutej povodňou stačilo zaplavené zariadenie poslať prepravnou službou alebo ho odovzdať v najbližšej pobočke Mironetu.

Výsledky pomoci

Bezplatné čistenie a reaktivácia zariadenia spoločnosťou Mironet sa začala v auguste 2010 a príjem zaplaveného zariadenia bol ukončený na prelome septembra a októbra 2010. Technici spoločnosti Mironet vysušili a vyčistili zaplavené zariadenie v krátkom čase, bežne sa zásah vykonal do týždňa. Zásah bol vykonaný bezplatne, zákazník musel zaplatiť len dopravu, ak zaplavený tovar nedoviezol do najbližšej pobočky sám. V niekoľkých prípadoch veľmi drahých zariadení bol na žiadosť zákazníka objednaný náhradný diel od výrobcu, pričom majiteľ zaplaveného zariadenia tento diel zaplatil. Dodanie dielu výrobcom zvyčajne trvá dlhší čas, takže posledný opravený notebook bol dodaný koncom novembra 2010. Zákazníkom poskytla spoločnosť Mironet aj bezplatnú záchranu údajov.

Celkovo bolo zachránených 422 kusov zariadení v celkovej hodnote 2 318 000 Kč, ak sa nezapočíta hodnota zachránených dát.

Vzhľadom na koróziu bola úspešnosť záchrany zariadení dodaných do týždňa od povodní približne o 30 % vyššia ako v prípade zariadení dodaných o dva týždne neskôr.

Produkt Počet jednotiek Miera úspešnosti
počítač

45

72%

notebook

39

58%

TV

51

45%

monitor

25

64%

hifivěž

18

82%

Tlačiareň

25

35%

fotoaparát

26

25%

mobilný telefón

28

29%

Iné

165

60%

Ing. Robert Novotný, generálny riaditeľ spoločnosti Mironet, komentoval výsledky podujatia:
"V Mironete sa cítime obohatení nielen dobrým pocitom z úspešného podujatia. Naši technici na zaplavených zariadeniach zdokonalili svoje postupy pri záchrane zariadení, ktoré sa dostanú do kvapaliny, aj pri záchrane dát z dátových nosičov. Ďakujeme médiám a zákazníkom spoločnosti Mironet, ktorí včas informovali postihnutých povodňou o správnom postupe pri záchrane zariadení a ponuke pomoci. Zachránili tak majetok značného množstva ľudí, ktorí sa v dôsledku povodne ocitli v ťažkej finančnej situácii. Zachránil sa majetok v hodnote 2 318 000 Kč. Náklady, ktoré vznikli spoločnosti Mironet na mzdy zamestnancov a čistiaci materiál, boli rádovo nižšie. Zo všetkých týchto dôvodov považujeme akciu za úspešnú a tešíme sa z jej výsledku."

Často kladené otázky súvisiace s touto témou

Ako postupovať pri záchrane vyplavených počítačových zariadení a elektroniky?

Zariadenie by sa malo vysušiť, po vysušení by sa nemalo zapínať a malo by sa odovzdať na odborné čistenie. V prípade zariadení dochádza pri kontakte s vodou často k oxidácii povrchu a kontaminácii často vodivými nečistotami. Oboje možno odstrániť odborným čistením a zariadenie zachrániť. Prístroj však nesmie byť pred čistením zapnutý, inak môže dôjsť ku skratu, aj keď je už prístroj suchý. Následná oprava skratovaného prístroja je náročná a často drahšia ako kúpa nového výrobku.

Ako sa profesionálne čistí zaplavená elektronika?

Najprv sa čistia dosky s plošnými spojmi a kontakty prístroja od viditeľných nečistôt pomocou čistiaceho roztoku. Potom sa prístroj vysuší teplovzdušnou sušičkou, aby sa odstránila zvyšná vlhkosť. Tá často zostáva pod jednotlivými komponentmi. Tretím krokom je odstránenie oxidácie z dosiek plošných spojov. Nasleduje optická prehliadka a následné odstránenie malých potenciálne vodivých nečistôt medzi spojmi jednotlivých mikročipov alebo odstránenie studených spojov tepelnou vlnou alebo mikropájkovaním. Posledným krokom je testovanie funkčnosti vyčisteného zariadenia.


   
Nenechajte si ujsť akčné ponuky

© 1996 - 2025 Mironet.cz a.s.

Nastavenie súborov cookies

Mironet.cz používa na správu webovej stránky súbory cookie. Niektoré z nich nám pomáhajú zlepšovať vaše používateľské skúsenosti. Súbory cookie si môžete prispôsobiť tak, aby vám vyhovovali.
Tiež môžeme pracovať s vašimi kontaktnými údajmi, okrem iného za pomoci služieb spoločností, ktoré sú uvedené nižšie pod "Viac o GDPR a Cookies".
Pretože Mironet používa nástroje Google, sme povinní preukázať váš súhlas alebo nesúhlas a ich používanie, v súvislosti so zhromažďovaním osobných údajov spoločnosťou Google prostredníctvom jej služieb.

Viac o GDPR a Cookies
Rozumiem
Prispôsobiť nastavenia
Odmietnuť všetko
Cookies Míra