Loading
  >   Info   >   Všetko o nákupe   >   Služby
Informácie

Poistenie

Veci majú nepríjemný zvyk pokaziť sa, keď nemáte po ruke žiadnu zálohu. Radi by sme vám túto námahu ušetrili, ak nie uľahčili a skrátili. Podrobné podmienky si však netrúfame zatajiť.


Kedy ma poistenie zachráni?

Určite by ste si mali prečítať podrobné poistné podmienky, ale chápeme, že takýto text je príliš zložitý na základné rozhodovanie, a preto sme pre vás pripravili základné scenáre, ktoré by sa mohli kryť.

Zlé pristátie

Najčastejším poškodením telefónu je rozbitý displej. Stačí chvíľka nepozornosti a telefón vyletí z vrecka a, samozrejme, na displej. Ten je najkrehkejšou súčasťou a často praská.
V tomto prípade vás zachráni poistenie, náklady na opravu sú preplatené.

Drsná kozmetika

Prehryzol váš pes telefón a zanechal na ňom stopy po svojich tesákoch? Bohužiaľ, aj keby vám prilbový kasuár v zoo poďobal kryt, nemôžeme vám poslúžiť, poistenie sa na kozmetické vady nevzťahuje.

Veľká náhoda.

Poistenie sa vzťahuje aj na extrémne situácie - ak ste mali to "šťastie", že váš fotoaparát zasiahla golfová loptička odrazená od neďalekej borovice, poisťovňa sa na váš prípad stále vzťahuje.

Nebezpečná hygiena

Počuli ste príbehy o tom, ako sa váš mobil kúpal v záchode alebo umývadle a mysleli ste si, že vám sa to nemôže stať? Presne to si myslel každý. Ak však utopený telefón utrpí škody, ktoré znemožnia jeho plnohodnotné používanie, s poistením ste v suchu a dostanete odškodné.

Bol som okradnutý!

Častým odôvodnením neplatného poistenia je zlé uskladnenie veci. Ak necháte fotoaparát v neuzamknutom aute, náhradu nedostanete. Je to ako s vaším bytom - zamknete ho, aby ste zabránili krádeži.
Platí to aj v prípade vreckových krádeží; kabelka prehodená cez plece je síce elegantná, ale pred vreckármi vás veľmi neochráni. V oboch prípadoch vám poisťovňa nič neuhradí, pretože ste si mohli svoj majetok chrániť lepšie.

Chyťte zlodeja!

Vypáčený zámok, modrina alebo rozbité okno. Nič z toho vám neprajeme, ale ak zlodej prekoná prekážku chrániacu váš majetok alebo si svoj lup vyžiada násilím, nie je o čom diskutovať - máte nárok na náhradu škody podľa poistnej zmluvy.

Batéria stráca energiu

Každá batéria v priebehu rokov stráca svoje vlastnosti. Skôr sa unavia, pomalšie sa nabíjajú a časom akoby ani neexistovali. Bohužiaľ, je to jej neodmysliteľný a nezvratný osud, ktorý nedokáže prelomiť ani poistenie. Výmena unavenej batérie preto nie je krytá poistením, a preto nemáte nárok na odškodnenie.

S čím mám telefonovať?

Poistné udalosti sa, žiaľ, nedajú vybaviť na mieste. Ak ste si k elektronike zakúpili službu All Risk Warranty, spoločnosť Mironet vám preto počas riešenia poistnej udalosti požičia náhradný telefón, aby ste netrpeli sociálnou izoláciou alebo aby vás kolegovia v práci nemuseli hlásiť ako nezvestného, pretože ste neodpovedali na e-mail.

Podrobné podmienky poistenia produktu

Poistené

Poistený je osoba, ktorá si u spoločnosti zakúpila poistenie. Mironet.cz a.s. alebo jej franchisingovej siete (ďalej len "Mironet"), objednala poistenie tohto produktu a zaplatila poistné.

Predmet poistenia

Predmetom poistenia je hnuteľná vec vo vlastníctve poisteného, zakúpená od spoločnosti Mironet, pre ktorú si poistený dojednal a zaplatil poistné. Predmetom poistenia je vec, ktorá bola v čase uzavretia poistenia v bezchybnom stave a bola odborne nainštalovaná, ak to jej povaha vyžaduje.

Poistné plnenie

Poistné plnenie za všetky poistné udalosti sa poskytuje maximálne do výšky limitu poistného plnenia za dobu trvania poistenia. Výška limitu poistného plnenia sa určí na základe amortizačného plánu zohľadňujúceho časovú hodnotu poisteného výrobku, pričom v prvom intervale 60 dní od kúpy je amortizácia 28 %, v druhom intervale sa amortizácia zvyšuje o 3,5 % a v ďalších 60-dňových intervaloch sa amortizácia zvyšuje vždy o 2 %.

V prípade poistnej udalosti (náhodné a nepredvídateľné hmotné poškodenie poistenej veci), na ktorú sa vzťahuje povinnosť poskytnúť poistné plnenie podľa týchto poistných podmienok, má poistený v prípade poškodenia alebo zničenia poistenej veci (poistenie živelnej udalosti) právo požadovať od dodávateľa poistenej veci

  • jej opravu
  • výmenu za výrobok obdobnej kvality a aktuálnej ceny, ak oprava nie je možná (napr. telefón zakúpený v roku 2013 mal hodnotu 6.000,-, po dvoch rokoch je jeho hodnota polovičná. Ak sa zariadenie pokazí neopraviteľné v roku 2015 a majiteľ bude chcieť ako náhradu telefón drahší ako 3.000,-, bude musieť rozdiel doplatiť).

V prípade poistnej udalosti (náhodné a nepredvídateľné vecné poškodenie poistenej veci), s ktorou je podľa týchto poistných podmienok spojená povinnosť poskytnúť poistné plnenie, má poistený právo požadovať vydanie výrobku v prípade krádeže (poistenie proti krádeži) poistenej veci

  • výrobku podobnej kvality a ceny

V súlade s § 2798 ods. 2 zákona č. 89/2012 Z. z. je poisťovateľ povinný ukončiť šetrenie poistnej udalosti do 3 mesiacov odo dňa oznámenia poistnej udalosti oznamovateľom. Ak nie je splatnosť poistného plnenia dohodnutá inak, poistné plnenie je splatné do 15 dní odo dňa ukončenia šetrenia poistnej udalosti poisťovateľom.

Rozsah poistenia

Rozsah poistenia zahŕňa bežné poistné udalosti, pri ktorých vznikne poistná udalosť. Typickým prípadom je prasknutý displej pri páde telefónu. Poistenie pre prípad neúmyselného mechanického poškodenia sa uzatvára pre prípady, kedy je poškodenie veci spôsobené neúmyselným poškodením zo strany poisteného.

Poistenie sa nevzťahuje na:

  • Akékoľvek vady výrobku spôsobené bežným opotrebovaním, ktoré je definované ako kozmetická vada vyplývajúca z bežného používania, napr. škrabance na LCD displeji a krytoch.
  • Akékoľvek vady výrobku vzniknuté v dôsledku nehody, nesprávneho použitia alebo zneužitia, ktoré nie je v súlade s jeho určením podľa návodu výrobcu na použitie a bežnú údržbu výrobku.
  • Softvér tretích strán, ktorý bol do zariadenia nahraný samostatne alebo stiahnutím z internetu.
  • Poškodenie spôsobené zmenami alebo úpravami hardvéru alebo softvéru na výrobku vykonanými inou osobou ako autorizovaným technikom.
  • Poškodenie zariadenia spôsobené skratom v dôsledku prepätia počas nabíjania, úderom blesku počas nabíjania zariadenia na nabíjačke, požiarom, povodňami, hurikánom, tornádom a inými zásahmi vyššej moci.
  • Výmena batérií, ktorých kapacita sa časom znižuje bežným spôsobom.
  • Vady výrobku spôsobené úpravami, inštaláciami, otvorením zariadenia alebo pokusmi o opravu zariadenia inou osobou ako technikom autorizovaného servisného strediska.
  • Ak je poškodenie spôsobené vlámaním do motorového vozidla. Podľa poistnej zmluvy musí k odcudzeniu dôjsť v čase od 6.00 do 22.00 h (s výnimkou poškodenia autorádií a navigačných zariadení upevnených v motorovom vozidle.
  • Ak je motorové vozidlo ponechané bez dozoru dlhšie ako 2 hodiny, musí byť zaparkované v uzamknutej garáži alebo v oplotenom, uzamknutom priestore, prípadne na stráženom parkovisku.
  • Vady výrobku, ktoré vznikli a boli spôsobené používaním príslušenstva alebo iných periférnych zariadení, ktoré nie sú originálnym príslušenstvom značky.

Životné poistenie

Poistenie pre prípad živelnej udalosti sa uzatvára pre prípad poškodenia alebo zničenia poistenej veci:

  • požiarom
  • úderom blesku
  • výbuchom
  • nárazom alebo zrútením lietajúceho predmetu obsadeného osobou
  • nárazom cestného vozidla

Poistenie sa nevzťahuje na škody spôsobené:

  • vozidlom, ktoré prevádzkuje poistený alebo zamestnanec poisteného
  • Požiarom, ktorý nebol spôsobený požiarom, výbuchom alebo úderom blesku
  • Pôsobením komerčného požiaru
  • Úmyselným výbuchom
  • Výbuch motorov vozidla
  • Tlak plynov
  • Na hnuteľnom majetku umiestnenom mimo budovy
  • V dôsledku vojny a iných ozbrojených konfliktov vrátane teroristických útokov
  • V dôsledku nárokov verejných orgánov
  • Jadrovou energiou alebo rádioaktivitou
  • Úmyselne alebo v dôsledku nedbanlivosti poisteného alebo jeho zástupcu
  • Vady, ktoré nijakým spôsobom neobmedzujú ani nevylučujú funkčnosť poistenej veci

Poistenie pre prípad krádeže

Poistenie proti krádeži sa uzatvára v prípade poškodenia poistenej veci:

  • krádež vlámaním
  • lúpežou

Poistenie sa nevzťahuje na škody spôsobené:

  • na poistenej veci, ktorá nebola uložená v uzamknutom priestore
  • Na poistenej veci, ktorá bola viditeľne ponechaná v uzamknutom priestore bez násilného prekonania prekážky
  • v dôsledku vojny a iných ozbrojených konfliktov vrátane teroristických útokov
  • v dôsledku nárokov štátnych orgánov
  • Úmyselne alebo v dôsledku nedbanlivosti zo strany poisteného alebo jeho zástupcu
  • Vady, ktoré nijakým spôsobom neobmedzujú ani nevylučujú funkčnosť poistenej veci

Predmetom vyšetrovania Polície Slovenskejj republiky.

Územná pôsobnosť

Poistenie sa vzťahuje na poistné udalosti, ktoré vznikli na území Slovenskej republiky, Európy a krajín ležiacich pri Stredozemnom mori.

Obdobie poistenia

Poistenie začína dňom zaplatenia kúpnej ceny predmetu poistenia, zaplatením poistného, prevzatím predmetu poistenia a potvrdením emailu s poistnými podmienkami a trvá po dohodnutú dobu alebo do uplatnenia nároku na poistné plnenie. Rozšírenie záruky a poistenie výrobku je možné pridať/rozšíriť len do 14 dní od prevzatia. Dojednanie je možné vykonať len v predajni po kontrole tovaru predajcom.

Výška poistenia

Poistenie sa uzatvára na aktuálnu trhovú cenu poisteného predmetu s prihliadnutím na jeho stav, opotrebenie a amortizáciu.

  • Časovú hodnotu poisteného výrobku poisťovateľ stanoví na základe času, ktorý uplynul od kúpy poisteného výrobku v čase poistnej udalosti, pričom zohľadní 60-dňový interval.
  • Poistné plnenie za všetky poistné udalosti bude poskytnuté maximálne do výšky poistného limitu za celú dobu poistenia. Poisťovateľ určí limit poistného plnenia na základe nasledovného amortizačného plánu, pričom zohľadní časovú hodnotu poisteného produktu. V prvom intervale 60 dní od zakúpenia bude amortizácia 28 %, v druhom intervale sa amortizácia zvýši o 3,5 %, v ďalších 60-dňových intervaloch sa amortizácia zvýši vždy o 2 %.

Výpočet poistného

Výška poistného je stanovená pre každú položku v príslušnej časti internetového obchodu www.mironetcz.sk.

Práva a povinnosti poisteného

  • Poistený je povinný oznámiť vznik poistnej udalosti do troch kalendárnych dní, v prípade škody presahujúcej 10 000 Kč bezodkladne.
  • Poistený je povinný bezodkladne oznámiť vznik poistnej udalosti Polícii Slovenskej republiky, ak poistná udalosť nastala za okolností nasvedčujúcich tomu, že bol spáchaný trestný čin alebo priestupok.
  • Poistený je povinný bez súhlasu Mironetu nemeniť stav poistenej veci, pokiaľ to nie je nevyhnutné na odvrátenie ďalšej škody.
  • Poistený je povinný splnomocniť Mironet na vykonanie úkonov potrebných na preverenie stavu (napr. na konanie s Políciou SR v nevyhnutnom rozsahu).
  • Poistený je povinný poskytnúť Mironetu všetku potrebnú súčinnosť pri vyšetrovaní, vrátane dodania požadovaných dokladov.
  • Poistený je povinný zabezpečiť poistené veci podľa ich povahy a hodnoty.
  • Poistený je povinný dbať na to, aby poistná udalosť nenastala, a prijať primerané opatrenia na jej predchádzanie a minimalizáciu.
  • Poistený je povinný dodržiavať všetky všeobecne záväzné predpisy vrátane bezpečnostných predpisov.
  • Poistený je povinný používať poistenú vec na účel, na ktorý je určená.
  • Poistený má právo vzniesť požiadavku na spôsob likvidácie poistnej udalosti za predpokladu, že Mironet ponúka viacero možných riešení likvidácie poistnej udalosti.
  • Poistený má právo odmietnuť ponúknutý spôsob riešenia poistnej udalosti a vzdať sa svojho nároku.

Definícia pojmov

  • Kvalitatívne podobný výrobok znamená výrobok s funkčnými vlastnosťami porovnateľnými s predmetom poistnej udalosti v čase poistnej udalosti (výkon, spotreba, opotrebenie, vek, trhová hodnota, hmotnosť...).
  • Trhovou hodnotou kvalitatívne podobného výrobku sa rozumie cena určená výpočtom podľa ponuky predajcov predávajúcich podobný tovar, ktorá je verejne dostupná na internete, znížená o desať percent priemernej ceny troch podobných výrobkov vybraných spoločnosťou Mironet.
  • Kvalitatívne podobným výrobkom sa rozumie výrobok, ktorý je funkčný a má v čase poistnej udalosti kvalitatívne vyššie vlastnosti ako poistená vec (výkon, spotreba, opotrebenie, vek, trhová hodnota, hmotnosť a pod.) V prípade likvidácie poistnej udalosti dodaním kvalitatívne lepšieho výrobku poistený doplatí rozdiel medzi cenou poistenej veci, ktorá sa určí spôsobom zhodným s trhovou hodnotou kvalitatívne podobného výrobku, a cenou kvalitatívne lepšieho výrobku.
  • Za úder blesku sa považuje bezprostredný prechod blesku s ničivými účinkami na poistenú vec. Za škodu spôsobenú bezprostredným úderom blesku sa nepovažuje škoda na elektrickom zariadení spôsobená prepätím počas búrky.
  • Za požiar sa považuje požiar, ktorý vznikne alebo sa rozšíri vlastnou silou mimo určeného ohniska. Za škodu spôsobenú požiarom sa nepovažuje škoda spôsobená skratom elektrického vedenia, aj keď je sprevádzaná svetlom a teplom, za predpokladu, že sa plameň spôsobený skratom ďalej nerozšíril.

Výnimky

Poistenie sa nevzťahuje na:

  • Príslušenstvo
  • komponenty a diely, ktoré sa pravidelne vymieňajú z dôvodu opotrebovania (tonery, pásky, žiarovky)
  • Softvér
  • Škody spôsobené nemožnosťou používať poistenú vec
  • Škody spôsobené trvalým alebo dlhodobým pôsobením chemických, biologických, tepelných, mechanických a elektronických vplyvov, znečistením, starnutím alebo bežným opotrebovaním, koróziou, eróziou.
  • Zariadenia počas prepravy, inštalácie, opravy a údržby.
  • Škody spôsobené úmyselne alebo z nedbanlivosti.

Poistné plnenie môže byť úmerne znížené alebo odmietnuté, ak poistený nedodrží tieto podmienky.

Nadmerné náklady

Poistený sa podieľa na poistnom plnení vo výške 10 % z poistného plnenia s pevne stanovenou minimálnou výškou 500 Kč. Spoluúčasť sa odpočítava od poistného plnenia.

Hlásenie poistných udalostí

Poškodenie výrobku:

  • V prípade poškodenia elektroniky je potrebné výrobok bezodkladne priniesť na pobočku Mironetu.
  • Spolu s poškodeným výrobkom je potrebné predložiť doklady o kúpe poškodených vecí a doklad o zaplatení poistného.
  • Pracovník Mironetu spíše záznam o poistnej udalosti a dá ho podpísať poistenému.

Krádež výrobku:

  • V prípade krádeže výrobku musí poistený túto skutočnosť nahlásiť alebo podať trestné oznámenie na príslušnom policajnom oddelení. Od polície si vyžiadajte referenčné číslo tohto hlásenia.
  • Škodu nahláste spoločnosti Mironet.
  • Spolu s hlásením poistnej udalosti je potrebné osobne na pobočke Mironetu predložiť doklad o kúpe výrobku, doklad o zaplatení poistného plnenia a doklad Polície SR o nahlásení krádeže/trestného oznámenia s uvedením referenčného čísla.

Dátum účinnosti

Tieto poistné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia a môžu byť kedykoľvek jednostranne zmenené spoločnosťou Mironet.

Ich úplné znenie si môžete stiahnuť z nasledujúcich odkazov:

Súhrn poistných podmienok
Všeobecné poistné podmienky - všeobecná časť
Všeobecné poistné podmienky - poistenie majetku pre prípad poškodenia alebo zničenia v dôsledku živelnej udalosti
Všeobecné poistné podmienky - poistenie pre prípad poškodenia alebo zničenia elektronického zariadenia
Všeobecné poistné podmienky - poistenie majetku pre prípad odcudzenia


   
Nenechajte si ujsť akčné ponuky

© 1996 - 2025 Mironet.cz a.s.

Nastavenie súborov cookies

Mironet.cz používa na správu webovej stránky súbory cookie. Niektoré z nich nám pomáhajú zlepšovať vaše používateľské skúsenosti. Súbory cookie si môžete prispôsobiť tak, aby vám vyhovovali.
Tiež môžeme pracovať s vašimi kontaktnými údajmi, okrem iného za pomoci služieb spoločností, ktoré sú uvedené nižšie pod "Viac o GDPR a Cookies".
Pretože Mironet používa nástroje Google, sme povinní preukázať váš súhlas alebo nesúhlas a ich používanie, v súvislosti so zhromažďovaním osobných údajov spoločnosťou Google prostredníctvom jej služieb.

Viac o GDPR a Cookies
Rozumiem
Prispôsobiť nastavenia
Odmietnuť všetko
Cookies Míra